Leveranser, returer och reklamationer

Vi levererar till kunder i hela Sverige som har tillgång till ett DHL utlämningsställe.

Vi skickar ditt paket 1-7 arbetsdagar efter lagd order. 

Din order skickas med DHL till ett serviceställe i ditt område. DHL avgör vilket serviceställe det blir, i första hand det som är närmst din bostad. Om detta serviceställe är fullt eller av någon annan anledning inte är lämpligt  äger DHL rätt att skicka ditt paket till ett annat serviceställe. Serviceställe kan vara ett utlämningsställe eller paketbox. DHL kan utan föravisering ändra serviceställe till ett annat i ditt område. Din leverans skickas spårbart. Det telefonnummer som du angivit kommer att användas för avisering. Du ansvarar för att du hämtar ut paketet inom det tidsintervall som DHL sätter. Ej uthämtade paket debiteras med returkostnaden samt vår hanteringskostnad, minst 400kr.

  • Fast fraktpris 79kr. 
  • Fri frakt om du handlar för över 800kr
  • Du kan även hämta ut din order i butiken i Lund. 
  • Hemleverans erbjuds inom Lunds kommun för 200kr.
  • Hemleverans erbjuds inom Malmö kommun för 400kr.

Outlöst paket debiteras med en kostnad på minst 400kr. Ångrar du ditt köp och paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet och därefter returnera det till oss.

Returer

Om du ångrat ditt köp och vill skicka tillbaka din beställning står du för returkostnaden. Vi hämtar ej ut försändelser som skickats till ombud eller mot postförskott/efterkrav. Produkten/produkterna ska skickas tillbaka i oanvänt skick och originalkartong. Ytteremballage måste användas. Vi erbjuder 30 dagars öppet köp (inkluderar 14 dagars ångerrätt enligt Distansköplagen. Lagen börjar gälla dagen efter du mottagit din order) Återbetalning sker efter att vi godkänt din retur. Returer skickas till: Hasselgrens Glas och Porslin AB, Skomakaregatan 1, 223 50 Lund. Returen ska skickas för leverans till butiken, inte utlämningsställe. Märk returen med ditt namn och ordernummer.

Reklamation

Om en vara som levererats  är felaktig, skadad eller defekt, kontakta oss på butik@hasselgrens.se . Ange ditt ordernummer. beskriv felet eller skadan och bifoga bilder för en snabbare hantering.  Är det en godkänd reklamation står vi för returfrakten. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten innan godkänd reklamation så ansvarar du för frakten. Produkten ska packas väl i originalförpackning med ytteremballage. Reklamationen ska ske inom skälig tid efter upptäckt och max 3 år efter köpet. 

För fullständiga köpvillkor, klicka här

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.